Auchan – Fruits Pressés – Citron

A nagy francia áruházlánc sajátmárkás szénsavmentes limonádéja literes kiszerelésben várja, hogy felfrissítse a hétvégi nagybevásárlásban megfáradt fogyasztót. A felirat alapján döbbenetesen sok, konkrétan 33% citromlé van benne, plusz még 5% gyümölcshús (bár lehet, hogy ez a 33% része – nem derül ki egyértelműen), ami jól láthatóan úszkál benne, a felrázás tehát indokolt. Ezen kívül víz és cukor. Mintha csak magamnak kevertem volna.

Az opálosan átlátszatlan ital illata kiváló, bár bevallom, kissé náthásan teszteltem. Lehet, hogy máskülönben kiemelkedőnek tituláltam volna. Az íze egyértelműen a savanyúbb irány felé hajlik, de épp csak annyira, hogy jóleső borzongás kísérjen minden kortyot. Semmi mesterkéltség, semmi csinált íz. Egyszerűen csak citrom. Még az a kis leheletnyi keserűség is megtalálható benne, amit keresni szoktam. Nehéz lenne belekötni. Ittam már bombasztikusabb limonádét, de ez is mindenképpen megérdemli az ötöst.

Vásárlás helye: Auchan Budaörs
Vásárlás ideje: 2022.  december 20.
Ára: 759,-Ft (759,-Ft/liter)

A bejegyzés trackback címe:

https://nagylimonadeteszt.blog.hu/api/trackback/id/tr5718051946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2023.02.21. 19:56:50

Tiszteletre méltó az igyekezet, hogy igyekszel a világ minden készen kapható limonádéját megkóstolni és minősíteni, de jó lenne tudni, hogy mi neked az ETALON (az 5+ minősítésű) limonádé, mert ehhez lehetne belőni az általad adott osztályzatokat.

Nyilván etalon limonádén nem az X gyártó Y típusjelű termékét értem, hanem olyasmit, amit otthon is reprodukálni tud bárki.

Nekem az etalon alap limonádé a következő (1 liter limonádé):

1:1 arányban kevert ásványvízből és cukorból főzött cukorszirupból 2 deciliter,
2 közepes méretű, teljesen érett citrom frissen kicsavart (magoktól leszűrt) leve,
2 nagy jégkocka
5 deciliter hideg, semleges ízű ásványvíz (szénsavas, ki hogy szereti),
2 menta és 2 citromfű levél,
1 ujjnyi széles, 1 ujjnyi hosszú vékonyan hámozott biocitromhéj.

Csapvíz nem jó, az sok helyen speciális ízű.

Ha a limonádét valami koktélhoz akarom használni (mojito, vodka sour, cuba libre, long island, stb.) akkor nádcukorból készítem a cukorszirupot és valami karakteresebb citrusféle levét használom (pl. valamilyen lime).

wjozsi 2023.02.22. 01:32:30

@Pierr Kardán: A recepted közel áll az etalonhoz, bár ha nagyon szigorúak - vagy inkább puristák - vagyunk, akkor a menta és citromfű levél sem kellene bele. Illik hozzá, szeretem is, de az már a trükközés része.

Nincs egyértelmű etalon, az osztályzásom teljesen szubjektív. De jogos a kérdés, ezért megpróbálok pár példát hozni, ami segít megérteni. Az ideális limonádé egész egyszerűen citromízű és édes egyszerre, s magában hordozza a citrom különleges aromáit, illatait, olajait, beleértve lehetőleg a héj enyhe kesernyésségét is. Nem tilos egyéb adalékokkal javítani, de a tapasztalatom az, hogy a kevesebb általában több. Lehet szénsavmentes (én azt jobban szeretem) és szénsavas is.

Amiért egészen biztosan pontlevonás jár:
- túl híg
- túl édes vagy túl savanyú
- zavaró mellékíz
- zavaró utóíz
- oda nem illő, "kiegyensúlyozatlan" ízkombináció
- nem elég citromos illat

Nagy Limonádéteszt

Ki ne szeretné a limonádét? Citrom, cukor, víz. Vagy mégsem ilyen egyszerű? Az élelmiszeripar meglepően széles választékot kínál e népszerű nyári frissítőből. Arra vállalkoztam, hogy a lehető legtöbbet végigkóstolom és tapasztalataimat dokumentálom.

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása